< Till bloggens startsida

torsdag innan midsommar

idag har jag jobbat dagtur å är ledig nu över helgen tills på måndag då jag jobbar kvällstur.
var faktiskt en bra dag idag, mycket att göra idag, trots den överbemanning av personal som finns..
fick gå med en patient till EEG-undersökningen idag, mkt intressant,
har ju aldrig vart nånannanstans på sjukhuset än på avdelningen, (fotoavdelningen) och på narkosenheten, där de gör ECTn.
30 elektroder sattes på huvudet å sen började undersökningen som även innehöll provokationer för att få fram eventuella epilepsianfall. stroboskopet var juh för häftigt; snabbt blinkande lampa, precis som på krogen ;-).

imorn blire väl till att få upp en massa saker i mitt rum
bland annat en rullgardin och 4 hyllor..får se hur det går..måste även städa lite i mitt rum,
de börjar se för jäkligt ut där..
kläder överallt å dammet har lagt sej på fönsterbrädan..

fotbollen igår då..fy satan va dåliga Sveriges bästa(!) bollsparkare var..! börjar faktiskt tro att man ska byta ut hela laget för att få lite passion på spelplanen..
en annan idé är att sverige la ner spelet och gav bort vinsten till ryssarna mot en belöning..
jag menar - i år har de ju slagit på stort och vunnit både hockey em, melodifestivalen(där de spruta in massa pengar i för att smöra för folket med f.d. vm-mästaren i skridskor, och hans kära violinist), och nu då kvartsfinalen i fotbolls em..
det hade ju även stått en dag innan matchen om någon ryss som skulle kunna betala för att de skulle vinna..
låter mycket troligt tycker jag ;-).

FRA-lagen dårå som det har vart mycket debatt om? ja den gick juh då igenom hos riksdagen eller regeringen eller vilka de nu var som röstade. men med en liten sista minuten ändring, som jag i skrivande stund fortfarande  inte vet vad den innebar. men inte så mycket kan jag tro, så nu blire för spionerna att fortsätta avlyssna oss i kablarna som de gjort utan vår vetskap.

ja det var min uppdatering det, hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0