< Till bloggens startsida

levande död..

jag kommer ha så mycket PROBLEM...shit..jag kommer KUGGA på KTC-omtentan om två dagar, jag kommer KUGGA på VFU:n, och jag kommer KUGGA på läkemedelsberäknings-, infektions-, och allmänmänskliga behovstentan om 2 veckor. PUNKT SLUT. Vad gör jag då? jo jag får göra omtentor, omtentor och omtentor..vilket jag inte vill!! men varför har det blivit såhär kanske du tänker? Inte en jävla aning!!!eller jo..kanske? Det har vart flytt, dålig sömn, ångest, prestationsångest, mycket dåligt självförtroende, en nypa depression och några nävar med koncentrationsproblem. Det är med andra ord en mycket jobbig svacka just nu..mycket påfrestningar och det kom kanske alldeles för mycket på en gång...men inte för att jag inte haft kul och slappat, men då jag har gjort det har jag känt skuldkänslor och ångest för att jag gör något annat. Detta visas i mina resultat i plugget såklart - saker kommer in försent, de är halvdana och de skulle ha kunnat varit såå mycket bättre, om jag hade tagit tag i uppgifterna, orkat sätta mej ner med dem och tänkt att det ska gå bra - men hur kul är det när man är jättetrött efter en heldag på ett oavlönat "praktik"/jobb där en sjuksköterska redan bedömt underkänt eftersom jag aldrig jobbat inom vården förut? eller när man ska vara en heldag på skolan för seminarier, eller när man är ledig för en dag för att skriva just de här JÄ*LA studieuppgifterna som tar musten ur en?? fy fan vilken kurs det här är..de är nog den VÄRSTA jag har varit med om. Säger bara det; i kursutvärderingen kommer jag spy galla på den kursansvarige läraren och hennes jädra studieuppgifter!½#!!

nu längtar jag bara till sommaren då jag kan slappa före eller efter jobbet(vet inte schemat i denna stund) och inte behöva tänka på plugg ett tag..för de måste jag nog säga - att gå från gymnasiet direkt till universitetet istället för att göra som så många andra; slappa på ett jobb och kunna åka hem utan att behöva plugga, - börjar komma ifatt mej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0