< Till bloggens startsida

YAY!!!!Klarade KTC-Tentan!!!:D:D:D

yes! I did it, I DID IT!! klarade det praktiska, muntliga provet på KTC(kliniskt träningscenter där man kan träna på bl.a. kateter och sondsättning, sug och syrgas, injektionsteknink mm)!! :D det kändes bra liksom, var nästintill hellugn innan och under, trots att jag inte hade pluggat mycket alls kanske bara gått igenom anteckningarna från de gånger lärnarna haft lektioner på KTC..å lite i litteraturen med men inte mycket..
Det jag fick var först Intramuskulär injektion och de var även enkel läkemedelsberäkning i det, och sen fick jag Näringsbedömning och måltidssituation. 15 minuter gick rätt snabbt..! på sista han jag inte ens tänka efter på vad jag kan ha glömt utan körde på, men då hade jag iaf fått med det som jag skulle ha vilket ar bra.
Det jag hade glömt på intramuskulärt injektion var att säga att jag använder basal hygien..men de tycker jag är underförstått ändå :P..

aja men nu är det över och med ett gott resultat, skönt det :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0