< Till bloggens startsida

prestationsångest(varför? - analys tack!)

Mycket sånt inför tentan imorn. Prestationsångest alltså.
Känner nu att jag bara vill bli av med tentan.
Känns som om detta vi läser nu är något jag vill kunna för framtiden också - och inte bara för tentan.
Men just nu pluggar jag bara inför tentan, vilket jag måste för att kunna klara tentan..om jag klarar den vill säga..fy fan vad illa det kommer gå xD jag är förberedd på det så jag blir iaf inte besviken om de skulle bli en omtenta ^^,
Ja, va säger man? vad gick fel denna kurs egentligen? måånga faktorer eller endast en? jag får nog aldrig reda på det, men fick jag gissa: många faktorer. Skoltrött i kombination med att ha tappat målet lite ur sikte, och tvivel på mig själv, funderingar på min framtid(en existentiell kris? nä så långt ska vi nog inte gå..) mm. Fick för första gången i somras känna på hur det var att inte behöva plugga under sommaren - att kunna komma hem efter jobbet å bara slappa. Verkligen slappa. Deprimerande ja, med tanke på att sjuksköterskeyrket inte ger nåra löner att tala om(kanske ska rösta borgerligt och för en privatisering av sjukhusen? nejtack i ren avskyvärdhet inför tanken!). Det får mig att börja vilja plugga till mäklare, civilingenjör eller något annat som ger pengar.
Okay. Nu känner jag att jag har avreagerat mig lite grann för tentan..sådär.

Senaste filmerna: Såg på 'Step Brothers' igår, en sjuk film så som Will Ferrels filmer brukar vara. Och så har jag också sett 'Get Smart' denna vecka, en bra komedi - de är ju i helt olika ligor av komedi.
Senaste på teve: 'Grey's Anatomy', 'Chuck' och 'Misses lista' på Kanal5 (ska nog själv skriva listor och lägga i en kartong).
Senaste musiken: 'So What' - Pink, 'Just Dance' - Lady GaGa

Wish me good fortune för tentan(och det andra också för den delen..)...cuz' I might need it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0