< Till bloggens startsida

Tisdag 17 Februari

Första dagen på praktiken idag!
gick upp klockan 5.20! :/
kunde knappt stå eller ens sitta, så nervös var jag..
sen kommer man dit å det släpper ^^
summering av vad jag gjort idag:
tagit mitt första venprov!
tagit mina första suturer!
tagit puls, blodtryck, saturation, vikt och p-glukos
spätt morfin i spruta
dokumenterat lite
hämtat blodenhet på blodcentralens kylskåp..
och sen har jag sett på omläggningar av sår i ljumskar, öppna buksår (där de vätska avföring - grön sådan..)
sett när man dragit ut CKV
sett på när de tagit ett ankeltryck också med en doppler..
kulkul!

kom hem runt halv fem, å somna i sängen till tio i åtta... :P
vilket va gött efter en lång dag..
är ledig imorn..
så tänkte jag gymma å simma lite vid lunchtid
å
ska fixa lite med uppgifter å så imorn..
hm mycket att stå i å lära sej..
öjöjöjöj..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0