< Till bloggens startsida

Onsdag 28 Januari och Torsdag 29 Januari

Onsdag
Försov oss, lite sena till seminariet, men spela ingen roll då folket gick till musikhögskolans aula å inte HSP2 som alla andra..
Slapp prata, men Micke fick inleda å han snacka det mesta, dock så jäävla skönt tal :D jag skratta ihjäl mej! han e grymm den mannen, ma darlin'. ville bara nypa han i kinderna å ge han en fet stor kyss! ^^,
sen vare som å sitta av tiden..
men dalmasen är rolig, kommer på eget scenario mot vad alla i hans grupp hade bestämt xD
aja..så kan de gå med han i hasen, dock var han inte dålig, rätt pedagogisk av sej
japp sen vare lunchdags..
Linda, Micke å jag tog oss till Coco Thai å käka lunch. 75kr för buffén, mycket gott, men sämre än vad jag kommer ihåget..
Micke tyckte inte det var värt det...
men han tog sej en ramlösa ändå för å uttnyttja de dära 75 spännena..^^
Sen mötte vi upp Ange å gick på Hindersmässan :)
köpte 14 par strumpor av en förmodad f-skattesedelsfri säljare för 100 spänn :D skitbra tyckte jag å Ange så de blev en affär för oss båda :P
har liksom fortfarande oanvända strumpor kvar sen förra årets hindersmässa xD men va gör man inte när man fått lite lön? :P
å sen köptes billigt marknadsgodis, 1kg för 50 spänn- det är taget! :p
gick hem till Micke å tog en tupplur, å orka sen inte dra till gymmet
blev nudlar till middag, det va längesen..mumms! (and I mean it! för jag är en sån som gillar nudlar, mer specifikt mitt nudelrecept :p)
a sen tog den dagen slut framför teven å In to the Blue, med småbrända popcornen i skålen framför sej...

Torsdag, idag
Kunde inte sova då Micke skrämmer mig med å säga att han kan se skuggor i lägenheten när han är ensam...
å jag varvar upp mig på ett helt arkiv av olika filmer, teveserier och spökhistorier som dyker upp framför mitt inre öga...
tror juh liksom lite på det dära..
sååå..kunde inte somna på ett tag :/
När jag väl gör det så är det ingen vidare sömn..
drömmer att jag får en parkeringsbot på 266 000 spänn, blir helt hysterisk å galen, varvid jag vaknar och tänker 'hah! man kan inte få 266 000 kronor i parkeringsböter så enkelt...' ^^ å ja slappnar av lite grann..
men inte helt eftersom jag upplever att jag sover dåligt fortsättningsvis
och sen när jag vaknar är jag på ett sjuhelsikes humör..vill, bara vill inte upp ur sängen!
Fundera på å skolka första föreläsningen, men sån är inte jag..har juh aldrig gjort någe sånt i hela mitt liv, men just då, just , kändes det jääkligt logiskt att göra så..
Micke puttar på mej för att jag ska vakna å hoppa ur sängen - vilket jag såklart vägrar (klockan är ändå bara tio i 7 så va fan, 20 minuter till kan man väl få sova extra..hann iaf till plugget..:P)
men som sagt, jag kan inte göra så, så jag pallra mej upp å stallde mej i duscha å körde igång med morronrutinen som vanligt..
höll mej vaken på föreläsningarna hela dagen, lite motigt dära på slutet..tur man hade Linda bredvid sig så man hade nån å spåra ur med vad gäller å flamsa.. xD
doodla lite i min anteckningsbok oxo..blev en skitsnygg bild på Operahuset i Sydney, Australien..
för jag rita lite olika saker, men kom på att jag kunde rita olika resmåls kännetecken, på ställen dit jag vill åka till nån gång i framtiden..
blev bl. a. New York, Paris, London, Nya Zeeland, Irland, Thailand, Japan mm..
föreläsning klar - snabbt till lägenheten å käka nått lätt, i mitt fall en varma koppen italiensk minestrone, å sen dra å träna..
jag skulle hem först å hämta dator å sodastreama lite, Micke skulle gymma på friskis för å sen simma med mej efter vi gymmat..
han fick inte igång bilen, fick hjälp av en god samarit med sitt batteri å kunde ta sej ut till haga..
simma ca 1500 meter gjorde vi i det extra varma vattnet, men packat med folk vid kl18 så de va inte så kul tyckte jag..däremot var babysimmet kul å lyssna på :P
köpte kebabrulle på haga grillen för hutlösa priser
so far so good...
sen skulle vi åka till Micke dårå i varsin bil dårå..mickes fejkferrari gick igång oförklarligt nog..
men efter motorvägen, upp på vägen till norr borta vid rejmes, stanna hans bil bara hux flux. Å jag som kom lite efter med min bil, såg han, å stanna till..
Micke putta på bilen med mej i, till närmaste busshållsplats å där börja vårt ståhejande med startkablar å motorhuvar..
gav upp efter nåra försök, åkte å käka upp rullarna, sen tebax å starta den igen..fick försöka två gånger å på andra gången gick det..puh, fan va jobbigt..å läskigt..jävla batterijäkel som inte kan laddas upp som ett vanligt batteri..:(
vi får fixa det imorn, men kul å göra det efter en hel jävla dag på skolan! från 8.00 till 18.00!
nä nu ska ja hoppa i slafen. Micke har redan däckat hör jag på hans snarkningar..
Men de är han värd, så mycket som hänt idag.
/Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0