< Till bloggens startsida

Tisdag 28e Juli

24 timmar, festande, taxfreeshopping x2, ett spabesök och lite automatspelande senare...
Ja, Cinderellakryssningen var underbar!
Har juh aldrig tidigare åkt kryssning förut. Men blev inte besviken på vad som fanns å erbjuda.
Dock hade jag velat sjunga Alla Flickor med Linda Bengtzing i karaokebaren..men det hann jag såklart inte innan de va slut :'(. Hade varit störtkul annars (om jag vågat göra det när det kommer till kritan för det första..! ;) haha) :P
Spela på en maskin på discodäcket..stoppa i maskinen en 50-lapp å de första jag gör är å vinna! Inte vet jag hur 17 jag lyckades, men jag tryckte på knapparna å vann hela tiden! Kvinnan brevid fatta ingenting å hon förlora hela sin slant med pengar..haha Men gissa hur mycket? hm..höll inte koll iofs men till slut vare nog iaf ca 200 spänn! Har iaf 130 kronor kvar efter att ha spelat på andra maskiner lite varstans hit och dit..utan någon större vinst såklart.
Men jädrar vilken tur jag hade där i början! Det var en vinst på 300% :P Slantarna fick knappt plats i näven på mej juh..

Var till taxfreen igår å kolla runt lite..å såklart köpa med sig lite dricka!:P
8 halvliterscidrar, en vinflaska, en koskenkorva vodka (1 liters vanilj), å en Creme de Menthe. Å sen på det en platta öl som utlovat! ;) Hade velat haft en Pineapple Sourz men den var slut både i taxfreen och i baren så nån vanilla sky fick jag inte :( Däremot P2 fick jag :)
idag var jag där igen men köpte med mej bara tre malaco godispåsar och frukt droppar:)
Min kamera gjorde bra ifrån sej, slapp ladda den under hela resan å ändå så var det bara 2 prickar av 3 laddat..! Den var juh framme å på nästintill hela tiden så som jag knäppte bilder..så jääklar va bra den va :P.
Viking buffe fick vi ingen till kvällen, de var juh slut på platser :(
Men frukost och lunch hade vi där! guud va grejjer det fanns! å guuud va gott!
Käka allt möjligt till frukost, hade melon å blodapelsin exempelvis :P
Lunchen var ännu bättre den! tre-rätters middag där min förrätt var grekisk sallad å tsatsiki å lite vanlig sallad på det. Huvudrätten bestod av tacos! :D Å hela tiden en massa pepsi!
Efterrätten var choklad- och jordgubbsglass med chokladsås, och en fluffig tårta av choklad..mmmmmumms! Snacka om att bli mätt!

Spat då? jorå det gjorde vi klockan elva, efter att ha legat å vilat en stund efter frukosten. Blev dusch, bad, bubblande, peelande, ansiktslerinpackning å hårinpackning i bastu...å även kallbad! endast +8 grader! Brrrrr..benen frös till is, men de var bara å ta sej ett par dopp i den lilla badtunna-liknande saken! Ahhhhh så gött de var! Dock ville jag ha en nackö- och hårbottenmassage (ryser av välbehag varje gång jag tänker påt..)- men de var fullbokat så de fanns inga lediga spamänniskor åt mej :'( Satt å frotterade mej i min lånade badrock och mina badtofflor i relax-avdelningen med ett glas tropisk dricka i handen å bakgrundsmusik en stund..Innan badet kom igång igen såklart! :P

Nä to sum it all up: jag ska åka på kryssning igen! As soon as possible..!!! Men då ska jag göra desto mer grejjer; typ sjunga i karaoken, festa gärnet på club 7 tills de stänger, och ha badritualen OCH en behandling(!) - sen är det fulländat!
Kanske se lite av Åland också eftersom jag sov igenom hela proceduren i Ålands hamn ^^,
(Inte för att jag vet hur det ska gå med sömn enligt mina planer för nästa kryssning :S ^^)

Hade hytten på 11e våningen (en Lyx B hytt :D). Det däck där man kan gå ut..så vi hade folk som gick framför vår svit :(
Enda negativa, annars vare gött! Golvvärme i badrummet! :D Dubbelsäng(apsköön :p), kylskåp innehållande 2 små champangeflaskor, en colaburk å en bonaquaburk! naaaajs :P
Dock är juh Lyx A hytterna större..MYCKET större! Det fick vi befara när vi var på "förfesten" hos Ms kusin å hennes familj.
Dubbelsäng, 3-sittssoffa med schäslong, 32 tums LCD-teve, walk in closet, fönster med utsikt rakt fram å skitfint badrum!
Öjöjöj..
År så jäkla kändiskåt! Fick dock inte se en enda kändis ombord..Håkan var inte där, å inte heller Alfonso..men däremot Pär - han kryssningsvärden som sjunger för pensionärerna - var juh där! men inte kunde jag se han för jag var inte dit å kolla...:/ Men hans röst hördes då och då i högtalarna iaf :P

Under lunchen idag hände de nått roligt! Ett sånt där vikingaskepp låg precis i vår väg då vi svängde runt en bit för å köra raaaakt mot dem!..Å tjena vad dem på skeppet fick brått å köra förbi. De klarade det, men inte med mycket kan jag lova! De lär ha vart typ endast 5 meter eller nått..!!! Snacka om vilken båtolycka det hade vart...^^

nä nu orkar jag inte skriva mer..
Ska jobba c-tur imorn.
Å A-tur på torsdag - men har ingen matlåda...:/
Får väl gå till matkällarn å köpa med mej nå.
Hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0