< Till bloggens startsida

Torsdag 23e Juli

Nu är bilen besiktigad OCH godkänd! haha yes!
4 fel är åtgärdade:
1. Positionslykta, fram höger, ur funktion.
2. Backspegel, vänster, glas skadat.
3. Dragram kulkoppling, rostskadad.
4. Länkarmslagring, fram vänster undre, bakre skadad.

På ettan svarar jag: jag bytte lampor på båda sidorna,, kostnad:12,90 spänn från Biltema.
På tvåan svarar jag: inköpt på rejmes (med rabatt) för 181,91 kronor och bytt av Ms bror till en kostnad av en platta öl från färjan :P (typ 173 kronor).
På trean svarar jag: Mutter inköpt på rejmes(med rabatt) för 10,11 kronor och påsvetsad av Ms kusins man till en kostnad av en öl på färjan i någon bar :P (typ 50 spänn).
På fyran svarar jag: Främre upphängning och länkarmslagring köpt på rejmes(med rabatt) för 736,45 kronor, och bytt av Ms bror till samma pris som tidigare(en platta öl för allt jobb samanlagt).

Totala priset: 1164 kronor. MEN! sen kommer skiten på bilprovningen..! Å här ska ni få höra!
Första bilbesiktningen kostar såklart 300 spänn. Å sen var jag juh tvungen å gå på kontrollbesiktning för å få bilen godkänd - kostnad: 200 spänn. OCH som om det inte var nog: jag var juh tvungen å omregistrera bilen från att vara vanlig dragkrok till å vara cykelhållardragkrok för en kostnad på 380 spänn!!!
Så det totala priset för hela bilgrejjen blev, hör och häpna: 2044
kronor! ISCH! FY BLÄ USCH! Menmen..de får gå.

Det var det som var dagens händelse..förutom att jag också var på Systemet vid Eurostop (när jag ändå var på Biltema) för å köpa lite vin till lördag kväll då jag, M å Linda ska hänga. Visade mitt leg innan han i kassan hann fråga - inte fick jag nån grej för det inte! Sur blev jag..ska bajsa på han! ;P

Å igår kom jag på; JinJin var stängt(dem ska jag också bajsa på! Lite på de!) så vi tog en promenad till Paloma, men de visa sej sitta folk överallt så vi vände hem å tog bilen till Shanghai. Dem kan man iaf lita på! Första gången jag käka där btw..Ooooh så gott det är! Beställde take away Triss i Mix hette det. Kycklingspett i jordnötssås, Satay Biff å friterade räkor, men räkorna bytte jag ut mot mera biff. å jääääklar vad gott! Å räcker har det gjort gott å väl. Har precis värmt upp lite ris å biff som lunch nu. Räcker nog till en portion till. Har juh ett spett kvar av den helt underbara jordnötssåsen! :D mahaha..mmmm :P
Nä nu ska jag äta upp det! Hejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0