< Till bloggens startsida

Lördag 9e Maj

Ojoj vad tiden flyger förbi..!
Började i onsdags kväll på avdelning 1 i lindesberg.
åkte hem till örebro, sov 4 timmar och åkte tillbaka för å praoa dagpasset.
Fredag praoa kvällstur och hämta nyckeln till övernattningslägenheten i lindesberg.
sov över där helt själv i lägenheten. Egen teve på rummet..! :P riktigt ålderstigen teve från 70-talet. En sån man måste gå fram till teven å trycka på för att byta kanal och ändra volymen..! xD
roligt vare. Kolla på Mr and Mrs Smith å sen lite på reprisen av söndagspartyt me filip å fredrik..galen tjockis som käka köttbullar var med x)
vakna på morronen halv 6, gick till praktiken för ett dagspass idag dårå.

Från igår har jag gått med min yrkeshandledare, asså sköterska å de har vart kul. Dela mediciner, pyssla lite. Tog blodprover :D. Det var ett tag sen, men de var som å cykla..lite trögt i början för å komma ihåg hur man gjorde, men sen rullade det på ;).
Var hos en patient som jag skulle sticka, å han var lite stickrädd och hade lite blåmärken å sådär så jag tänkte lugna han lite innan jag skulle sticka å planen var att säga "det ser värre ut än vad det är å känns" typ.
..men det som kom ut ur munnen på mej var "det är värre än du tror" xD haha
som tur var var han finne så han förstod inte så väl vad jag sa så jag upprepade å sa rätt andra gången..^^


Ikväll har det vart lugnt, kollat på robinson såklart.
Skrivit klart etikuppgift på en sida som ska lämnas in imorn..den blev inte alls bra, lite halvgjord sådär på en timma xD.
menmen vad gör man inte när man inte bryr sej om skiten?
Ska upp klockan 11 imorn typ för å åka iväg till linde igen för ett kvällspass.
ska få mej en egen patient å rå om imorn.
gud bevare den patienten..x) hehe
faktiskt är det mycket roligare att ha alla patienter som jag har haft nu i dessa två dagar då jag svansat efter sköterskan, än att ha en patient att fokusera på..visst man lär sig mer specifika omvårdnaden, men ändå...
vill ändå förbereda mig för att kunna ta hand om flera patienter som på "riktigt" sen :P


Okey men då har jag uppdaterat bloggen..check! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0