< Till bloggens startsida

Oskyldigt dömd!

Min nya favvo-serie! å den är svensk!!! :O :O I know...men persbrandt å de andra är skitbra! Han är en svensk jurist-"House"! helt underbart! har väntat på att en sån serie ska komma till sverige..fy fan va den är bra! helt kär! hoppas bara att nästa avsnitt är minst lika bra..för de har defintivt höjt mina förväntningar med det första avsnittet..

Många goda skratt("putsbög :D"), bra handling å manus, bra filmat, bra stämning å ljussättning(för att vara svensk produktion), bra skådespelare, rättegången där han står framför vittnet å förhör - var mycket amerikanskt, faktiskt så var hela avsnittet byggt på det amerikanska receptet å man känner igen allt i "Oskyldigt dömd" från tv-serien "House".
Många likheter: en "lärare/den bäste/the master" som är rak på sak, har egenheter för sig, har en svart humor och är cool :P, han har unga lärjungar, och de utreder å utför så kallad "prakisk juridik" som persbrant sa(dvs bryter sig in för att hitta bevis), serien är fall-till-fall, är fristående, och, är mycket underhållande på ett amerikanskt sätt...
..just the way I like it! :D
jag kommer att tuna in varje onsdag hädanefter..be sure of that my friend!

Mikael Persbrandt, Sofia Ledarp, Helena af Sandeberg, Francisco Sobrado och Leonard Terfelt i huvudrollerna.

....å därmed är det ännu en serie av mina många som jag följer..
Och jag tror mej ha tagit mej vatten över huvudet.
Ska förklara: (för)följer i dagsläget 15 serier slaviskt varje vecka och det kommer bli en till imorn då Greys Anatomy börjar i USA(!!!) och ytterligare en i nästa vecka då Chuck börjar igen.
Jag som har ett seminarium och en tenta att plugga till, samt en biofilm jag hämta förhandsbiljetter till idag, som jag ska se.
Träningsutmaningen börjar, och jag vill hinna simma en massa nästa vecka. Jag vill inte plugga!!! utan vill hellre titta på teve å lyssna på mina ljudböcker. ljudböcker som är ett nytt fenomen som jag nu bara älskar -från att ha avskytt ideén på det som pesten för bara en vecka sen..
Och sen så äre ekonomin..pengar som flyger all värdens väg..
herreguud! vad gör jag med mina pengar egentligen?! känns som om jag aldrig har nåra!..kan bero på att jag inte har några! x) ska man behöva göra en budget å hålla den eller?! fan min budget är csn-pengarna jag har..å tror du den räcker? näää! punkt slut. Vill så gärna va rik..men den som gapar efter mycket.....kommer juh få det! ;-)
nä nu ska jag dra mej till sängen å vaggas till söms av en amerikansk ljudbok, tjingeling!

Kommentarer
micke

du har lite att göra nu :) men 15 serier? vad fan!!!

och en sak till jag vinner!!!

2008-09-26 @ 23:01:49

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0