< Till bloggens startsida

5e Januari 2010

Igår fick jag armbandet jag beställde! :D det blev armbandet som inte hade hjärt-form på spännet..if you can remember my indecision(inlägget här)
Nöjd som satan!! :D


I söndags förutom skridskoåkandet ute vid oset, firades också brorson Emil som blivit 9 år..shit va tiden går fort..
han fick Super Mario Galaxy av mor, far och mig..
ett spel för Wii..å fan va snurrigt spelet var. upp och ner, side-ways..i 2D! helt sjukt jobbigt att titta på..tror jag var full där för ett tag ^^
Kul med golf på wii! inte riktigt 100 dock för oss riktiga spelare..lite konstigt..
råka slänga iväg kontrollen oxo..hah. Satte på mej armbandet efter det ^^

Igår såg jag färdigt på True Blood säsong två..å faaan va bra det är. L O V E Alex! swooon! He's haawt..
Skit bara att man måste nu vänta tills juni innan säsong tre börjar..frikkin' bummer!
tror de va Eric som stal Bill..b/c he's into Sookie o/c! hehe
Har helt passande nog också fått Dead Until Dark - boken True Blood är efter..skriven av Charlaine Harris. Så nu blire ännu mer vampyrer å läsa om..^^ hon har skrivit 8 stycken om Sookie Stackhouse..så de blir till å läsa :P


Såg på All About Steve idag. Bradley C also very haawt! swoon!
Snubbla över nåra nya låtar to l o v e:
♦ "Drops of Jupiter" by Train - absolute long lost fav song! playing it over and over as we speak ;)
♦ "Do The Panic" by Phantom Planet - helskön

åsen så såg jag på London Live häromdan å såg James Morrison och stumbled over en ny låt av John Mayer på samma gång browsing in Spotify..(Mayers bästa är ju "Your Body Is A Wonderland" - suuuperfin!)
♦ "Please don't stop the Rain" by James Morrisson 
♦ "Free Fallin'" (Live at the Nokia Theatre) by John Mayer - såå fin! EDIT: OH SHOOT! Gissa vad han sjunger i den låten?!?!! Hörde det själv nyss efter X antal genomlyssningar.."All the vampires walkin through the valley" sjunger han juh! :O Fudgin' A! My eyes popped out..! at first didn't believe what just heard men googla på texten..shitshitshit..va coolt! :D END EDIT.

Åsen browsa jag lite på Jack White för jag såg lite på Åter till Cold Mountain på teve häromdan å upptäckte att han är sångaren inte bara i The White Stripes(vilket jag visste innan såklart)..utan också i The Raconteurs!
The Racounteurs har en totally fab låt som heter "Steady as She Goes" - typ min favoritlåt sommarn '06!
Å nu hittade jag en ny bra låt av dem:
♦ "You don't understand me" by The Raconteurs
Och förra året släppte Jack en skiva med ett nytt band called "The Dead Weather" - David Slades favoritband som kan komma att göra en låt till The Twilight Saga: Eclipse!! (För David Slade är juh för f*n regissören till filmen :P)

Spellistan med alla dessa låtar på Spotify finns här!

De var min lilla update på ny musik! Den första på år 2010! :P

Har du sett parodierna på Twilight och New Moon av The Hillywood Show??!?!
WELL YOU BETTER START NOW! :D

Å New Moon..
Lite trivia: de spelade in i riktiga Forks å La Push!! Plus att Bellas bil de använder är den riktiga de använder i filmen Twilight!! Swooon! :D

Sjukt hur de lyckas med kläder, decoren och scenerna..grymt helt enkelt.

Gisses...kolla på min bilddagbok och fick se inlägget om att jag sett filmen Twilight...när var det? Jo den 10e April 2009! :D haha..fan va snabbt det gått..de är något jag skulle haft med i min sammanfattningsvideo..! ^^
..kan i efterhand säga att jag läste alla böckerna sen :P
Läst Twilight x3 varav en gång på engelska, tror den är den bästa av dem 4a..
Läst New Moon x2 på svenska,
läst Eclipse x2 på svenska,
och läser Breaking Dawn nu igen för 2a gången fast denna gång på engelska.
..Och sen har jag läst Midnight Sun (Edwards story) x2 (den är på engelska).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0