< Till bloggens startsida

Lördag 16e Maj

Hemma nu i soffan
Vart på 33(going on 27år..:p) års kalas - bror T.
Vi (jag å mor) fick fixa inhandling av mat, tillagning och servering..så höll på sen typ kl 13..
Häftiga konversationer om greklands situation(och såklart Spanien som egentligen var vad det handlade om ^^,), sen fotboll, canasta osv. Själv spela jag lite kort - Hej Knekt! (aproligt! :D)och Stress samt lite assistans på Finns i sjön, åt brorsdotter :)

Igår jobba dag - hade två egna patienter. varav en som inte kunde nå svenska. soo frikkin' hard! men perfekt för uppgiften i skolan!
Såg filmen "Leap Year" med Amy Adams å heta britten(heta grabbar finns bara i england!) Matthew Goode.
Mkt Irland! mkt Cliffs of Moher och irländsk dialekt! Love it! å söt historia. ger den en 3a :)



Torsdag var jag ledig. Tog mej en tripp ut till Närkes Kil, klippte till en vän, en annan tonades, försökte få lite slingor i mitt hår(utan resultat) å själv fick jag se en Beck film. Vet inte vad den heter..finns ju så många.
Var på bioklubbsvisning av nya Beck filmen "Levande Begravd" i måndags- den var asbra! 5 av 5! är ju inget beck fan annars men detta var dunderbra. Rekommenderar!

Fick resultaten på senaste tentan också. klarade 3 av 4 deltentor! :D yay! Psykiatridelen var den jag kugga på, liksom hela 51% i klassen också gjorde..! Pinsamt för lärarna xD
dunder gla' för att jag klara de andra 3 delarna iaf; Barn-, Kvinnohälsa och palliativvård....fick tom vg i barndelen!
Considering att jag inte hade börjat pluggat förns en vecka innan till den! Måste vara ett geni eller nått..! ;) Att jag kan plugga på så kort tid å ändå klara mej. Effektiv pluggtid till stor del iaf! Om jag skulle börja itid kanske jag skulle få högsta betyg i allt för skjutsingen..men så ambitiöst. Nä tack! inte riktigt min grej :P

Började även på en ny bok i onsdags - "På Väg" (original titel: On the Road) av Jack Kerouac. Beatgenerationens fader och bibel. Kommer på film 2011 eller 2012. den ska börja spelas in nu i år i augusti. Skådespelarna som ska va med: Garret Hedlund - halvsvensk(!) och superheet. Var med i filmen Friday Night Lights och kommer på bion snart i Tron Legacy. Kristen Stewart(! Ya'll know who she is :P)- ska spela Garrets fru..Sam Riley..rätt okänd förmåga. och Kirsten Dunst!
Handlar om att va ung (på 40-50-talet) och på resande fot genom USA :D :) and I'm hooked already..

Jobb imorn. och måndag, tisdag, onsdag. Ledig torsdag. Sen på för fredag och söndag. Lördag blir stadsparken med Brolle :)

Hejs!

"Oh Shit! Get me out of here now!"-face by Rob Pattz. LMAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0