< Till bloggens startsida

WELCOME TO THE RAMBLINGS

Nu halvsitter man här i soffan, mitt i natten. TVn står på med Welcome To The Rileys på canal+emotion. Den filmen med Kristen Stewart. Mycket bra film. Hennes bästa performance. Sett den x10 nu på canal+.

Jag surfar med datorn i knät. Vad annars?
Natten har än så länge bestått av surf på mestadels livejournal och tumblr. Fixat ny layout. Ombloggat bilder på NYC. Häftiga NYC bilder. Sådana jag själv vill ta väl där men troligtvis aldrig kommer kunna för att
A: man har ingen talang eller kunskaper, B: man har inte en proffsfotografkamera, dock ska låna en systemkamera. Får köra en snabbdate med Scott Kelbys böcker innan NYC.

Idag vaknade jag klockan 11, SH ringde om vår springa-i-karlslunds-träff. Den jag missade. Bara att fortsätta sova.
Klockan tjöt, denna gången var hon 14.
Upp upp och städa! Storstäda! Idag var det visning i min lägenhet.
Vill byta lägenhet. En billigare. För att kunna resa mer.
Hon tittade på min. Jag tittade på hennes. Vi var nöjda, skulle fundera och höra av oss om vi ville byta. Den uppfyllde två saker: Högt i tak. Öppet kök/vardagsrum. Men saknade charm, läge(ett par trappsteg ner från innergård utan sol, dock cirka 100m från där jag bor nu) och parkettgolv.
Från min sida blir det nog ett nej tack, men lycka till. Gillar min lägenhet mer. Trots 2000kr mer i hyra. Får leta vidare. Hej träningsvärk i mitt högra pekfinger från blocket och lagenhetsbyte.se!

Varit ledig i två dygn. Effektiva dagar? Not so much. Idag städades det och såhär rensat har det aldrig sett ut förut. På 7 månader. Borde ha visningar oftare. LOL.

BOKAT NYC! Det är FETT! Har jag bara hintat. Men here goes: 8-15e Maj drar jag och AB till NYC för en vecka!! DRÖMMEN BLIR SANN! Vill bara dit IDAG. Trött på Örebro. Är en eskapist. Jag erkänner. Det är första steget till återhämtning eller hur? Från vad? Mig själv? Haha. Som sagt; välkommen till drottningen av poänglöst(? for you to decide) prat.

source


vår i Oset

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0