< Till bloggens startsida

tentadags..

jepp..imörn äre dags för en hemsk tenta som jag kommer att inatt säkert ge upp allt hopp om..men ja har bara mej själv att skylla då jag skulle ha pluggat mer under veckorna som har gått...men jag hade juh ett teoriprov som ja tyckte var mer viktig å den klarade jag juh galant :D..så tentan imorn om vetenskapsteori, forskningsmetodik och statistik blev lagd på hyllan under en tid där..men så är dem ämnena inte roliga för fem öre heller och är något inte intressant så är inte jag motiverad att plugga det heller för den delen. Thats the hole truth in it.
Enda anledningen till att vi sjuksköterskor har denna kurs är att utbildningen är på universitetsnivå och för att vi ska göra en c-uppsats, inte tänker jag fortsätta forska inom omvårdnad som basically är det enda som ja kan fortsätta forska om, eftersom jag inte är intresserad av forskning. Jag vill inte sitta på ett universitet och göra en massa enkäter för nån skit, eller skriva avhandlingar som tar år och dar - tills man blivit skröplig och inte har något annat att göra sen. Jag vill ha action i vardagen - iaf en vardag som inte är exakt lik en annan vardag.

Veckans längtan: en sista minuten resa till Thailand och närmare bestämt Patong som en vän har sagt är bra och som jag efter lite egna efterforskningar på nätet också kommit att gilla iden om. men som sagt, det är bara en längtan eftersom jag inte har någon ledighet än på ett tag...
det sagt så kan jag också nämna att uppkörningen är nära nu...*nervös så jag skiter på mej* xD

PS. Har hittat en underbar (relativt) ny TVserie - Chuck! Älskar den serien..är inne på 8de avsnittet på en vecka..that said..ja, jag har hunnit tittat på Chuck, man måste väl få ha lite paus i pluggandet?? åsså e han snygg..ett plus ;) DS.

image11

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0