< Till bloggens startsida

Tisdag 15e Juli

Igår vare ligga-i-sängen-läääänge-dagen!
Låg till ca halv ett i sängen å läste Män som hatar kvinnor...sen la mej i solen å stekte ett tag samtidigt som jag omvartannat läste vidare i boken och somnade..härligt lugnt eller vad tycker du? ^^
Däremot blev jag frammåt klockan 15 uppschasad till å hjälpa mor å far med att lyfta upp grejjer på vinden. Själv var jag på vinden, far stod å dallrade på stegen (bara) ca 1 meter upp i luften, och såklart mor på marken..Vi agerade rullande band principen..Själv svettades jag som 17 uppe på vinden där det såklart är supervarmt en solig dag..Satte mig i öppningen för å känna lite kallt vinddrag å lite sommarsol.
Som en amatörfotograf och en snart klar sjuksköterska med den egenskapen av att vilja dokumentera allt; ville jag ha ett foto på mig när jag sitter på vinden med benen hängandes ut ca 2,5 meter upp i luften..
Sa till far att han skulle hämta kameran - minst fyra gånger..Hände det tro? Hah! nää skulle inte tro det va..Låter jag bitter? Undrar varför...xD Det hade vart najs å ha en bild på't eftersom de inte lär hända igen på ett tag..:(

Nä åsså direkt efter så plocka jag ihop pick å pack å drog iväg till Haga centrum får å ta mej en svängom i simbassängen.
Blev 2000 meter! Skapligt nöjd över det :P
Men så hade man juh det lugnt också. Rätt så lite folk å inget annat för mej på kvällen förns till klockan 20 då allsången börja :P. Bubbla ett bra tag å märkte först när jag steg ur hur mör jag var i benen å armarna..Blev lite bastning också men inte så länge ty jag klarar inte värmen så länge..Tror ju att jag ska kvävas av den varma luften när jag har suttit där ett tag å svettats..
Handla lite fetaost, å grejjer till grekisk sallad som jag var dundersugen på efter mitt träningspass.
Underbart gott tillsammans med riskakor med sour cream and union som jag också inhandlat.
Sen Allsång på skansen såklart! Fast jag tycker det har sjunkit i graderna sen Lotta på Liseberg har startat - det programmet är juh mycket bättre! Rätta mej om jag har fel, men Anders intervjuer på scenen i Skansen kan kallas skämmiga! usch så pinsamt det är..vill knappt titta på dem så dåliga är dem. Då är Lotta mycket bättre i sin lilla soffa på scenen! Å sjunger gör hon bättre också än Anders såklart! Han kan juh knappt ta rätt ton..:/ Alexsander Rybak var såklart en hjälte på scen - räddar hela showen juh! :P

Nä nog om det..
Idag har jag vart uppe sen klockan halv nio..För igår däckade jag på sängen helt påklädd å utan att ha borstat tänderna runt halv ett..orkade inget alls! helt väck var jag tills jag imorse vakna av ett sms..Å sen kom på att jag inte borstat tänderna..fick lite smått panik å gick å gjorde det de första jag gjorde! haha
men sen har jag vart uppe å kollat på Night at the Museum 2: Battle of the Smithsonian. [Betyg: 3,5 av 5] Rolig och underhållande som vanligt :)


Sen har jag legat ute i halvmolniga vädret (med små regnskurar) å läst klart boken av stieg larsson. Bra sommar underhållning :P
Ska idag hämta ut andra boken i Millenium-serien på bibblan så jag kan fortsätta direkt utan uppehåll i historien :P
Golfid-kortet kom idag också på brevlådan! Yay! hehe har man längtat efter...:P
Ock senare i eftermiddag kanske det blir lite volleyboll med high school-gänget i hästhagen om vädret vill sig..Får väl hoppas på det iaf :)
Okey nu äre käk! Hade gött så syns vi säkert ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0