< Till bloggens startsida

Söndag 25e Oktober

Vintertiden är här..
Fick liten panik imorse när jag såg väckarklockan..men lugna ner mej rätt snabbt efter en snabb-koll på mobilen ^^
Väckarklockan ändrar inte sig själv..det gör mobilen xD

Det var pröva-på dag i Curlinghallen på Trängens IP. Jag, Ange och Joss tog oss dit å testa på det i två timmar på förmiddagen. Först fick vi träna innan vi börja med matchen. Skitroligt med curling! Svårt till en början men sen under matchen blev vi mycket bättre..Men svårt är det..å glidsulan gjorde en till Bambi på hal is - literally! Till slut stod det iaf 2-2 i omgångar.
Kul iaf..ska köra påt igen nästa år..så länge liksom x)


Nya låtar:

¤ "Congratulations" och "My Never" av Blue October. RIKTIGT fina låtar..så fina att man kan gråta. Har nästan gjort det :P(Bara för att de passar perfekt med Breaking Dawn..).
¤ En låt som jag fick blöta ögon av senast av var "
Let Me Sign" med Rob Pattinson..Do I need to explain? Didn't think so..
¤ "
Hemorrhage(In My Hands)" av Fuel, också gråt-material; mkt power-ig/rockballad/känslo- låt och texten är underbar.
¤ Åsen Muse..ja de är grymma, vad mer kan man säga? De lite äldre låtarna "
Hysteria", "New Born" och "Apocalypse Please"är helt OTROLIGT bra!
¤ Korn's låt "
Twisted Transistor" är grym! Lite annorlunda än de andra, men mkt känsla i text och musik också.
¤ "Dark Blue" av Jack's Mannequin är najs också. Härlig är den..
¤ Placebo's låt "
Infra-red" är cool.
¤ "
Earth To Bella (Part 1)" av Incubus är också cool.
¤ Och en gammal-ny favorit: "
Creep" med Radiohead. Skitbra av skäl som alla vet!
¤ "Time Stands Stills" och "Stab My Back" med The All-American Rejects - härliga låtar från ett skitbra, gammalt album där de andra bästa låtarna "Move Along" och "It All Ends Tonight" är med.
¤ "Take Me Away" med Plain White T's är också bäst.
¤ Fler låtar av Paramore som är bäst är "Misery Business", "That's What You Get" och "Crushcrushcrush" från albumet Riot! Som jag skrivit förut är "Ignorance" från deras nya album bäst, men låten "Playing God" är inte dum den heller. :P


...räcker denna lista ett tag? hehe. De flesta finns även på spotify..
Anyway, det är lite av vad jag lyssnar på nu. Lägg ihop alla de här ovan nämnda låtar med dem tidigare nämnda (ex. Solar Midnite med Lupe Fiasco) och många fler så förstår ni varför min mp3 har än en gång blivit full..(den är på 8 gb..)
Längar dock till score-musiken(bakgrundsmusiken) till filmen New Moon av Alexandre Desplat. Den kommer den 24e November..ytterligare ett datum att komma ihåg! :) Så länge får jag lyssna på "New Moon (The Meadow)" som finns på soundtracket..och den lovar något gott till scoren. Riktigt bra komposition! Nu får de räcka..annars kommer jag att explodera ut ännu mera bra låtar..hehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0