< Till bloggens startsida

Tisdag 22a September

Hade hämtat boken "När jag hör din röst" av Stephenie Meyer på bibblan..ni vet 2an i "Twilight"-serien?
mm iaf, inatt kunde jag inte lägga boken ifrån mej.
Så det blev sträckläsning på 6 timmar från halva boken till sista ordet i sista kapitlet. Så Jäääkla bra! Har redan beställt 3e boken från Lycknis(för att jag vill ha den NU å inte om flera månader pga att många reserverat den)..å 4e boken har jag reserverat på bibblan så jag hoppas jag får den i lagom tid..
Jag längtar sååå tills den 20e november då den filmen kommer ut - "New Moon"!


Å filmen jag såg igår då! Yes! jag har sett den! "Flickan som lekte med elden"! Wooow så bra den var! Finns inga ord som kan beskriva..Betyg?  It's off the charts!
10 av 5, vad annars??!
Bästa filmen i dess genre...å den är SVENSK! :O
Beck - släng dej i väggen...tusen gånger om!
Lisbeth Salander är så jävla cool med puffran å elpistolen i handen :P
Å ännu en gång - så går jag upp i limningen av förväntan tills den 27e november(! bästa månan av alla månader;)) då tredje och avslutande filmen "Luftslottet som sprängdes" går upp på biograferna! Så jäkla bra att den kommer så snabbt inpå..vill ju se skiten fort som bara fan..^^

Jag är helt jävla besatt av Twilight och Millenium-serierna..HELT jävla besatt! haha..men så jäkla bra filmer/böcker har jag aldrig vart med om..! och vilken flax att de ska komma samtidigt...total jävla lycka! :D

Och idag var 3e dagen i rad som jag har gått på bio..och 4e gången jag gått på bio på en vecka. Båda är rekord för mej! :D
I söndags blev det halv-spontant att se på "The Ugly Truth" med tjejerna..å tjena vilken het grabb som är med! hubbabubba..
Rolig stundvis men jääkligt förutsägbar..och tyvärr ett minus för att jag distraherades av störande publik i salongen (typ hälften var från vivallas fritidsgård elr nå x)) Betyg: inte mer än en 3a
(barely) av 5. Rätt okey ändå. Hade hellre velat se Butler som en riktigt härlig skotte istället för en arogant och svinig amerikan med en stor trut..
Dock fanns några riktigt dråpliga scener med som förvandlade mig till en gapflabbande och tårdränkande(på ett bra sätt!), uppstudsande och vet-inte-vart-jag-ska-ta-vägen -hormonell kvinna..! Dem scenerna kommer man komma ihåg iaf..för en lång tid framöver ^^.



Och som sagt, igår sågs "Flickan som lekte med elden"..
Och dagens biobesök var förhandsvisning av "Julie & Julia" om två kvinnor i olika tidsåldrar som lagar mat. Typ. Den ena - Meryl Streep spelar den som på 50(?)-talet skriver en kokbok och Amy Adams spelar en kvinna i nutid som lagar all mat från kokboken och skriver en blogg om det. Helt ok film. Publikens medelålder: 50 år cirkus.
Mycket roligare i första delen av filmen, men sen blir den lite platt..Skrattet klingar bort jämfört med första halvan och man sitter och väntar på något..Vad? nja det hände väl inte..menmen, ändå rätt ok film.  Betyg: 2,5+ av 5.



Och..som avslut kan sägas att Heroes säsong 4 och House säsong 6 har kommit igång i USA igår! Har dock inte hunnit se dem än..men ska! :D
Åsså har jag under förra veckan sett på Greys Anatomy säsong 1 som jag köpte på cdon.com..å idag van jag auktionen på Tradera.com om säsong 2 så den längtar jag efter att se redan nu..:) Men säsong 6 börjar på torsdag i USA..Yes! :D
Missade denna veckans Färjan..men reprisen går på fredag..dock blire födelsedagsfest/inflyttningsfest på fredag så de blir nog kanal5s webb-tv som gäller..
Å idol missade jag idag..får också bli på nätet..tv4play finns juh!
Men så ska man juh plugga också. Idag gjorde jag å L färdigt en uppgift. Å imorn måste jag göra klart en seminarieuppgift till torsdag..
Puh! det händer mycket just nu..
Å på lördag äre It's Så -09...men inga biljetter har jag lyckats chacka :/ Det måste göras också ja..
Jisses, nu lägger jag av ^^
/Gonatt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0