< Till bloggens startsida

oh holy mother f------

var länge sen en text rörde mig så mkt som den jag nyss avslutade. "Memoirs" av Will Fetters(revised, re-edited version known as Remember Me). I smiled, felt anger, frustration but also a little bit of happiness before...before I cried my heart out at the end. Litterally. No jokes.

När jag insåg vad som höll på att hända i slutet på den 111 siders långa texten..tillintetgörelsens förödande insikt - hysteri, men framför allt ren chock - allt kom ut i form av hjärtslitande kan-inte-andas exploding tears i floder..Och det tog lång tid att lugna ner mej. har fortfarande lite problem med det. Men nu när jag tänker tillbaka på texten fanns vissa ledtrådar, insinuationer, mitt framför en, om än dolda.
Chocken var värst..En kort sekund ifrågasätter man händelseutvecklingen, men det är endast naiviteten som kommer fram, från en disney-fantasi som aldrig verkar uppfyllas i verkligheten.
Den här texten är bra, engagerande och levande..Den borde vinna någon sorts pris om den görs rätt på filmduken, Rob kommer nog göra rollen som Tyler perfekt, det kommer nog alla. Lite road av Lena Olins roll som Tylers(å därmed oxo Robs) morsa ändå :P
Men sjutton oxar om den filmen inte kommer höjas till skyarna. På många sätt lik Up in the air, om man nu sett den. Sånna filmer brukar iaf få priser(Vilket Up In the Air fick på the golden globes...). Vågar man hoppas på en Oscar? Perhaps a bit of a stretch när jag, eller någon alls, inte ens har sett filmen.
var tvungen å ventilera mig lite..tack för uppmärksamheten ;P

Oh btw, världens grej! cdon.com har lagt ut en 3disc version av new moon dvdn!! det vill säga 2 discar med extra material!!! YAY! redan bokat :P
Å missa inte Hope for Haiti på MTV kl 02.00 på fredag natt för 17 gubbar!! En viss Rob kommer va med från Londons show..! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0