< Till bloggens startsida

Onsdag 31a Mars

Hade seminarie idag. Gick ok.
började kl 13 slutade 17. Var helt slutkörd i huvvet efteråt så gick hem efteråt. Skulle liksom ha gått c-tur men fick gå hem, tacksam man är ^^,
sista dagen imorgon..
shiiitt va fort de går!
Dessutom: Grattis Örebro! Ni har vunnit en läkarutbildning på universitetet! Ska man gå i 3 år till kanske nu då? ;) x)

idag har jag surfat en massa på nätet..vill du ha ett axplock?
jag var å googlade på tips om hur man fixar ssk jobb i usa - fick veta att man måste göra ett skitsvårt test för att bli registrerad sjuksköterska i USA...
åsen googlade jag på samma sak i australien och canada. hitta väl inget konkret dock..orkade inte säka så länge.
sen gick jag in på försvarsmaktens hemsida - såg jobb för sjuksköterskor. Fanns jobb i afganistan..! å det fanns ett jobb som helikoptersjuksköterska i afganistan..!:O skiitcoolt! måste jag bara göra ngn gång! dock så krävde de vidareutbildning inom akutsjukvården och 2 års erfarenhet å lite sånt. Men de ska man väl kunna fixa? Lönen då? jo den gick inte av för hackor..41 000/mån för helikoptersjobbet :D
Sen gick jag in på cruise ship jobs..men blev inte en stor sökning..har redan en gång tidigare kollat. där måste man också ha erfarenhet från akutsjukvård.
happ, sen så fick jag en nyck å ville kolla upp pistolskytte så gick in på pistolskytteföreningens hemsida och därefter Örebro PSSK hemsidan. fick veta att pistolskytteutbildningen/kortet kostar 1400 inklusive det mesta. också ett måste göra!

åsen så hamnar man på twi-sidor för å få mitt twi-fix :) senaste i raden av nyheter är 3 nya stills från eclipse, men den roligaste nyheten är att Stephenie Meyer släpper en ny bok i twilight-serien, dock om Bree - hon som är med en kort sväng i Eclipse, och hennes syn på Eclipse-händelserna. Släpps den 5e juni i bokhandeln i Sverige, på svenska, samma dag och exakt samma tid som i usa - kl 00.01 i usa - kl 6.01 här. MEN den kommer att släppas GRATIS den 7e juni för att Steph vill ge tillbaka ngt till fansen :D! Great news! synd bara att det inte är Midnight Sun som kom..men glad för Bree historien iaf!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0