< Till bloggens startsida

Kluven

Gå på Campus 48h? elr gå på Campus 48h men bara en kväll? 300kr resp 200kr? Edit: har tagit ett kvalpass på lördag(natten till söndag)..öjöjöjj..kommer bli röj, lönehelg och allt så jag kommer få jobba för min dubbla ersättning! ^^,.....såååå det blir maraton på fredag :)
Eller spara pengar, ta de lungt, ha ett maraton av filmer med New York i handlingen, typ sex and the city, djävulen bär prada etc. för att ladda inför nyc om 12dagar? (YAYYY!!!)

Fått veta adressen nu dit vi ska å bo hos Denice.. 1226 York Avenue, mitt emot Rockefeller University på East Side, Midtown..
Awesome! Inte mest ultimata stället men på manhattan :D
En lista har skrivits. En lång 2 sidors med alla ställen jag vill hinna se. Dels de vanliga sevärda byggnaderna, gatorna, affärerna men även lite barer och cafeer och sånt. Dra några exempel?
hmm..sure, har du 10 timmar över..minst? ;) Det jag måste till är en Taco Bell! Har kollat upp och det ska finnas 3 stycken på manhattan..Har du någonsin sett dem tacosarna? Gör ett besök på deras hemsida tacobell.com o klicka dig in på foods å kolla in alla tacos, burritos, gorditas(dubbeltacos med tortilla, varm ost elr nått och sen tacoskal och kött å sallad...)...! YUM säger jag bara! underbara men med mkt kalori innehåll..tur man gått ner nåra kilon ;)
Sen vill jag sitta på uteserveringen på Delicatessen, strosa i Soho, Little Italy, China town, Tribeca, Greenich Village, sitta på en filt i Central Park med lite picnickäk, gå på musikal på broadway, shoppa på assembly NY, urban outfitters, macys, sak's fifth avenue, nieman marcus, forever 21, victorias secret osv, gå på en basebollmatch på Yankee Stadium, sitta på barer å lyssna på livemusik, restauranger och gå på club osv osv..och så fortsätter min lista i all evighet...
Längtar så mkt härifrån så det finns inte! Får se om NYC är något för mig..

 

Igår natt ca en timma efter jag kommit hem från nattpasset kom bästa låten på länge! Och det var inte vilken låt som helst.
Florence + The Machine(Way Out West aktuella!!!) släppte singeln "Breath of Life" på brittiska Amazon. Inte nog med att den är asbra, den är gjord för filmen Snow White and The Huntsman!!! :D EPISK låt! Florence är grym!! Lyssna på den i min playlist här till höger - högst upp!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0