< Till bloggens startsida

Cherry Trees

Veckan började säämst. Valborg och jobb. PSMig bitch har jag varit hela veckan. Lättretlig och inte på humör. Men det förstod jag ju inte att det var PMS förns igår. Såklart.

Fint väder ute också i veckan. Var ledig i onsdag och idag. Så legat å lapat sol en del i stadsparken. Härligt! Maj månad måste vara den bästa på året. Då körsbärsblommorna blommar som mest. Våren skvallrar om sommaren som kommer. Då mår man som bäst. Förutom när humlor, bin, flugor och mygg ger sig tillkänna förståss lol.

Såg filmen The Vow (Älska mig igen) på bio i onsdags. Gratis förhandsvisning. Bioklubben+Camilla=Sant. Mycket bra film. Channing Tatum är bäst. Filmen var rolig. Men många gånger mer tragisk. På ett känslosamt sätt. Positivt sätt. För jag fängslades av den. Jag föll för den. Jag föll tårar över den. Tragisk och vacker historia, baserad på verkliga händelser. Se den.


Ute och sprang i sällskap med Sandra å hund idag. Inte van med backar kan jag säga. Tror även jag äter för dåligt. Gick i alla fall inget bra att springa 5 km. Var snarare gå med löpintervaller i 5kilometer. Grillade också inte långt från naturens hus. fina omgivningar.


Visning idag efter grillningen också. Börjar bli trött på det. Gillar nog min lägenhet alldeles för mycket för att släppa den. Den är perfekt. Men jag betalar för det också(dvs inte helt perfekt då). Om jag inte tar den jag kolla på idag så tar jag nog bort min annons och ger min lägenhet nåra månader tills över sommaren i alla fall. Och sen letar efter annan 1,5-2a med balkong och walk-in-closet, kaklat badrum etc etc...på rätt plats och till rätt pris. Får se.

Borde ha NYC i tankarna, praktiska tankar. Men vågar inte. Tänk om staden och landet inte lever upp till mina förväntningar??!
Har nog fortfarande inte fattat att vi ska åka. Vi åker om 4 dagar..bfd. BFD. BIG F*CKING DEAL. Andas..
En sak i taget. Gör en packningslista. Hah. Vilket skämt. Har försökt göra det. Men står still. Skjuter upp det till imorn. Redan gjort det i en månads tid. Brukar vara snabb med sådant. Kanske är för bekymrad med budgeten och allt vi måste hinna göra&se. Växla pengar. Hur mycket ska man växla? Hela budgeten i handbagaget känns idiotiskt och inget alls känns dumt. Hälften kanske?


Vill se film i NYC. Vill se nån bra. Synd bara att inga bra filmer har premiär den 11e Maj :(
Typ som den här med West Village, New York okuperarna Andrew och Emma(sprillans ny trailer!):


Får väl gå på Dark Shadows. Inte min favoritregissör(Burton) eller skådis(Depp).

Nu ikväll kom nyheten att RPattz ska spela in 2 nya filmer. Doods been busy! Första: "The Rover" mot Guy Pierce i Australiensiska outbacken.
Andra: "Mission: Black List". En psykologisk thriller om den förhörare som letade reda på Saddam Hussein genom att vara smart under Irak kriget 2003. Kommer bli en annorlunda, häftig amerikansk framgångs-film. Med en britt i huvudrollen. Jag tror på det här jag.

bild hittad på Facebook. Fans är sjukt duktiga på manips.

Och både Kristen och Rob har lämnat Vancouver för sista gången då de spelat in nåra scener extra till Breaking Dawn part 2. Båda är på väg nu till Cannes film festivalen där de tävlar i prestigefyllda In Competition tävlingen för On The Road(Cannes premiär den 23e Maj) respektive Cosmopolis(Cannes premiär 25e Maj)!

Ny favorit:


Nu ska de bli American Psycho. Såg morgonrutinen på youtube. Freaky shit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0