< Till bloggens startsida

stick a fork in me, I'm done; KTC-tenta, Greys Anatomy och grillfest

usch å fy, det gick inte alls någe bra idag på ktc examinationen. Lottdragningen var inte alls i min favör någon av de två tillfällena, utan jag fick de två värsta som man kunde få på examinationen - nämligen de som man skulle prata mest i. Den första var sänglägeskomplikationer och bäddning med patient, vilket innebar i stort sett att bädda och att prata om immobilitets- och inaktivitetsproblem som liggsår, trycksår, tromboser, osv. och hur man ska förebygga sådant. Jättekul att få prata om det när jag inte ens läst dem sidorna i boken :/ . Sen den andra momentet som jag drog ur lottningen var att ge insulin och sjuksköterskans ansvar - vilket innebar att ja skulle babbla en massa om det, självklart har jag inte läst om det heller :/...så skitbra tenta asså..så jädra typiskt att jag ska få skitgrejerna..alltid så, jag fattar inte varflr jag ska drabbas av otur för liksom...
Iaf så räknar jag med att jag kommer få göra om det - det är lika bra att acceptera det å gå vidare.



Okey, nu lämnar vi det tråkiga å går vidare till någe mkt roligare..nämligen Greys Anatomys säsongsstart i USA!!! Vem kommer missa den? huhn - inte jag iaf! Såå efterlängtat..

image16

Även Lost sänds inatt, men ja tänkte vänta tills Sverige sänder det avsnittet..å sen har vi Men In Trees som går varje onsdag i USA, och One Tree Hill och Gossip Girl som går varje måndag..och NCIS på tisdagar...de blir rätt mycket men det är juh varje dag något..vilket är bra! okey då, förutom måndagar som är fullproppade..hur kan dem lägga så många serier på en dag?! House börjar snart på måndagar också..jisses..de kommer bli en jädrans massa de nästa vecka då jag ska börja på praktiken..



På fredag ska ja hem till Joss på en förhoppningsvis en härlig grill/20årsfest! jusste jädrar...nu kom ja på något..:/ aja..å idag fanns en liten plan att fira att KTC-tentan var över..för de andra i klassen vill säga- så jag skippa det denna gången av olika anledningar, en för att jag hade glömt bort det å orka sen inte ge mej i kast med det, en att ja ska spara pengar, vilket är en students vardag må jag tillägga. Däremot fick jag idag en lönespecifikation med liiite pengar(för ett par dagar denna månaden)..som en tredjedel nu gått till alkohol tills på fredag..:S..kanske säger något om storleken på lönen eller mina alkoholvanor beroende på hur man vill se på det...xD



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0