< Till bloggens startsida

Måndag 17e Augusti

Söndag: Bokade resa till Mallorca och Santa Ponsa, ca 2 mil från Palma, och 5 km från Magaluf med L.
Faaan vilken tur vi hade! Igår boka vi en resa med specificierat boende! En 2-rumslägenhet i Santa Ponsa och den ligger endast 150 meter från stranden, har luftkonditionering, pentry (föhoppningsvis med kyl så vi kan ha egen och framför allt billigare frukost..), pool, bar och restaurang mm. Allt för endast 3355kr!
Annars kostar det över 4000 idag för en resa den 23e till den 30..suupernöjd! bara vädret är bra..:/
pepparpeppar..

Idag har jag beställt från flygbolagets taxfree shop..leverans till mitt säte i flygplanet utan extra kostnad! haha hur bekvämt som helst :P Blev väl 950+ totalt med lite blandat innehåll, men mest alkohol(Go figure! xD)
..bestämde mej får å köpa på både ut- och hemresa..Figured I should wait until my salary..som kommer precis lagom, mitt i semesterveckan! Perfekt planerat må jag säga! Lite påfyllning i resekassan är inte så dåligt ;P
Åsså har jag sökt internet med lykta efter billig och snygg(! såklart..) resväska. Har juh ingen riktig..! Så dyra de är bara..
Men får tänka att den ska väl hålla nåra resor nurå :P

Ska till Jula imorn å inhandla lite plock till resan. Även HELT nödvändiga cyklopen och snorkeln! ^^
Sen vidare till apoteket å inhandla lite handsprit, våtservetter och icke att förglömma den OO-SÅå-viktiga loperamiden..a.k.a. anti-turistdiarréläkemedlet x).
Växla till euro så man här lite cash..fan va euron är dyr! å de är dyrt nu i Spanien säger min moster som nyss är hemkommen från just Mallorca med sin familj. Men de har de nog billigare (och enklare med språk)än någon resenär har till Mallorca eftersom mina kusiners farsa är spanjor å de bor hos hans mor i kanske en månad..
Kanske ta en sväng förbi klädaffärerna å kolla in rea-bikinis..vill gärna ha en ny.
Sen hem å käka lunch..för å sen med J simma på haga!
Hem igen å invänta bioföreställningen av Ice Age 3 på svenska kl 18.30! I'll be there you be sure of that! ^^ Också det  med J. Najsinajsi :)

Å sen onsdag dårå? jo..ska på date med universitetsgänget på Hälls! blir nog bara en bulle å vatten ^^, mer vill jag inte lägga ut inför resan..för från och med tisdag kväll drar jag åt svångremmen(för bankkortet alltså, mitt eget går det inte att göra någe åt..)! haha xD

Torsdag? Simma igen kanske? I'm up for anything that doesn't cost me anything(atleast no more than 20kr) ;)
Fredag? nja, vet inte..relaxa? ;P
Lördag? Packa! yay! elr nja de lär jag nog göra redan imorn då jag har min resväska ^^ ..är ju en riktig planerare ^^
Kommer ihåg när jag var kanske 13år å familjen skulle upp till sälen en vecka, då skrev jag detaljerade listor på allt som skulle med, och packade det jag kunde packa - så tidigt som två månader i förväg! Har slappnat av lite mer sen dess men listor, planering osv..det hänger kvar en del iaf :P Sitter juh i ryggmärgen ;)
/Nä godnatt!

P.S. fasiken; fastna tittandes på Prison Break på trean..det har blivit intressant igen! haha trodde jag aldrig..
Sarah är nu gift med Michael, gravid och inspärrad på ett fängelse. Givetvis måste hon ut därifrån..å vem planerar det om inte Michael? Samma upplägg, men ändå fängslande med deras senaste koncept..haha! Jisses..
Märks det att jag är ledig? xD D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback
RSS 2.0